Aantal bezoekers:
0033302
Vandaag
Gisteren
Deze week
Vorige week
Deze maand
Last Month
Totaal
558
346
3559
3559
15831
61
33302

32.36%
11.30%
22.20%
6.65%
1.51%
25.97%
Online (15 minutes ago):46
46 guests
no members

Your IP:54.196.86.89
Top Panel
zondag, 27 mei 2018
  • Twijfelen over een website?
    Wel of niet een website? Met een persoonlijk advies gemaakt door Emerald Webdesign, is dat verleden tijd.
  • U wilt met uw bedrijf groeien?
    Met een professionele website van ons trekt u veel meer bezoekers.
  • Internationaal zaken doen?
    Met onze webwinkel website templates kunt u over de hele wereld zaken doen.
  • Fanclub of Vereniging?
    Wij ontwerpen ook websites voor fanclubs en verenigingen.
  • Nog niet over de streep?
    Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.
A+ R A-

U wilt een website laten maken?

Als u een website wilt laten maken, dan vraagt dat om een goede voorbereiding.

Daarom hebben wij een website checklist opgesteld, zodat u niet alles zelf hoeft te bedenken.

Checklist

Website checklist

Waar moet u zoal op letten:

Communicatie: Het allerbelangrijkst is de communicatie met uw websitebouwer - webdesigner. Als de vragen die u stelt in begrijpelijke taal worden beantwoordt bent u op de goede weg. Een websitebouwer zal u ook ongevraagd wijzen op aspecten waar u in eerste tweede of laatste instantie niet aan dacht.

Wat voor webhosting wordt er aangeboden of geadviseerd. Een normale joomla website kan volstaan met hosting rond de € 12,- per jaar excl. btw. Dit hebben nagenoeg alle websites in het portfolio van Emerald Webdesign (1eurohosting.nl webhosting). Een domainregistratie met .nl kost daar € 9,95 excl. btw per jaar.

Technisch onderhoud en Support: Zijn er afspraken gemaakt over technisch onderhoud (updates van Joomla en extensies). Wilt u zelf niet uw website onderhouden met betrekking tot het vernieuwen van foto's, artikel informatie etc., dan kan Emerald Webdesign dat voor u doen tegen een maandelijkse vergoeding van € 20,- per maand.  Voor en na iedere update wordt er een backup gemaakt van database en serverbestanden. Gemiddeld 6 keer per jaar.

Pagina's: Hoeveel pagina's (artikelen) moeten er gevuld worden met inhoud (tekst, afbeeldingen). Is er nagedacht over een categorie indeling als er veel inhoud bestaat? Gaat de websitebouwer hierin adviseren (Een juiste logische indeling heeft invloed op gevonden worden in zoekmachines zoals google)

Template: In hoeverre wordt er een template aangepast aan het ontwerp dat u voor ogen staat. Misschien heeft u een ontwerp laten maken door een andere webdesigner of verwijst u naar websites die "in de buurt komen". Een template waar weinig aan hoeft te veranderen zal de kosten aanzienlijk verminderen.

Logo: Is er een logo aanwezig of laat u dit ontwerpen door een designer. WebsiteMet heeft een aantal presentatieve logo's voor klanten ontworpen, maar heeft niet de pretentie de hoge kwaliteit te kunnen leveren van echt gespecialiseerde designers. Een logo is uiteraard niet verplicht, maar oogt een stuk beter. Sommige websites volstaan met een tekst / titel.

Extensies: U verwacht dat de website het één en ander kan. Joomla heeft een aantal functionaliteiten waarvoor geen extra extensies nodig zijn. Maar het zou kunnen dat u ervan uitgaat dat een geautomatiseerde nieuwsbrief voor geregistreerden standaard in het pakket zit van Joomla. Dat is niet zo. U kunt er niet van uitgaan dat de websitebouwer exact weet wat uw wensen / verwachtingen zijn. Bovendien zijn er diverse extensies voor dezelfde functionaliteit, commercieel, gratis, geavanceerd of simpel, moeilijk of makkelijk te handelen, met meer of minder compatibel met andere functionaliteiten.

Opleveringsdatum: Meestal rekenen websitebouwers lagere kosten als de opleveringsdatum ver vooruit ligt (een maand of meer). Het is makkelijker te plannen. Websitebouwers zijn vaak met meerdere websites tegelijkertijd bezig. Een korte deadline kost vaak meer.

Offerte: Een prijsindicatie is niet hetzelfde als een offerte. In de offerte staan duidelijke afspraken. Daar wordt in de regel nooit vanaf geweken. Als u akkoord gaat met een indicatie wordt het moeilijk als er achteraf onenigheid ontstaat over de kosten of de verwachtte werkzaamheden. Een offerte maken neemt veel tijd in beslag als er sprake is van maatwerk. Het is de vraag of u een realistische offerte krijgt als u deze aanvraagt bij een website waarbij u meerdere webdesigners vraagt om een offerte. U mist daarbij de interactie met degene die u advies kan geven.

Contact: Met wie krijgt u contact voor, tijdens en na de werkzaamheden.  Als u iedere keer met een ander te maken krijgt kan dat frustrerend zijn. Vooral als de communicatie stroef loopt. (Emerald Webdesign een eenmanszaak, dat heeft voordelen)

Eenmalige kosten: Normaal gesproken betaald u voor het ontwerp eenmalige kosten. Er zijn bedrijven die jaarlijkse kosten berekenen voor een website. Ze lijken het eerste jaar goedkoper, maar uiteindelijk betaald u mogelijk te veel na 2, 3 jaren. Ook moet u letten of de kosten per uur worden berekend, of, zoals Emerald Webdesign, per opdracht, fixed prices. In ieder geval moet zwart op wit staan wat de kosten zullen zijn (in een offerte).

Eigendom: U moet de eigenaar worden van de domeinnaam. U kunt echter geen eigenaar worden van het ontwerp of aangekochte extensies. Wel is het aannemelijk dat het ontwerp alleen voor uw site wordt gebruikt. Wanneer een ontwerp exact wordt hergebruikt voor andere websites zullen de kosten ook lager uitvallen. Dat is meestal het geval bij een standaard Joomla website

Favicon: Vraag naar de favicon.ico Dat is de icoon voor de url in de adresbalk van de browser én de tab van de pagina's. Meestal afgeleid van het logo.  Kleine moeite en oogt beter ipv een standaard favicon.

SEO: Gevonden worden door zoekmachines gaat vanzelf, maar u wilt beter gevonden worden. SEO, zoekmachine optimalisatie,  is een van de mogelijkheden. Integratie van uw sociale media activiteiten in uw website is ook een goede zet. Vraag naar de mogelijkheden.

 

 

 

 

 

 

 

Quick contact

Email:
Onderwerp:
Bericht: